info@inmbeauty.ir
09125666889

کاشت پودر ناخن با قالب

کاشت پودر ناخن با قالب

کاشت ناخن، یکی از اقدامات زیبایی است که در سال‌های اخیر در میان اغلب خانم‌ها رواج زیادی یافته است. کاشت ناخن به روش‌های مختلفی انجام می‌شود؛ یکی از این روش‌ها، کاشت پودر ناخن با قالب است. این روش در میان ناخن‌کاران و مشتریان طرفداران زیادی پیدا کرده است. در روش قالبی، سرعت کار بالاتر بوده و سوهان‌کشی به حداقل خواهد رسید. در این مطلب می‌خواهیم بیشتر با این روش آشنا شویم.

کاشت ناخن قالبی یا دوال چیست؟

کاشت ناخن با قالب، در هر دو روش کاشت پودری و کاشت پلی ژل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش مواد پلی ژل یا پودر اکریلیک، به کمک قالب‌های انعطاف‌پذیر گذاشته می‌شوند. جدا شدن این قالب پس از خشک شدن مواد به راحتی انجام می‌گیرد. این قالب‌ها از جنس پلاستیک بوده و شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی آنها را انعطاف‌پذیری بر روی ناخن دانست. قالب‌ها فرم‌های مختلفی نظیر کلاسیک، ژورنالی و فرمری دارند. از ویژگی‌های این قالب این است که با تمام مواد اعم از انواع ژل‌ها نظیر هارد ژل، سافت ژل و پودر اکریلیک کاربرد دارند.

تکنیک‌های مختلفی برای انجام کاشت ناخن قالبی یا دوال وجود دارد که شامل تکنیک نیمه، تکنیک فرمری، تکنیک قطره‌ای و تکنیک قالب کامل می‌شود. از دیگر ویژگی‌های کاشت قالبی این است که مقاومت و ماندگاری کار بسیار زیاد است. البته این در صورتی است که تمامی قواعد کار به درستی انجام شده باشند. در غیر این صورت نه تنها ماندگاری ندارد، بلکه بسیار شکننده هم خواهد بود؛ بنابراین برای کار با قالب، نیاز به تخصص و مهارت زیادی وجود دارد.

مواد و تجهیزات مورد نیاز برای کاشت با قالب

برای کاشت ناخن قالبی یا دوال، نیاز به یک سری ابزار و وسایل داریم. این ابزارها شامل موارد زیر می‌شوند:

مواد و تجهیزات مورد نیاز برای کاشت ناخن با قالب

  • عقب‌زن
  • نیپر
  • قالب کاشت
  • قلم مخصوص کاشت اکریلیک که شامل قلم وان بال یا تخت می شود
  • سر سوهان مانیکور اشکی
  • سر سوهان مانیتور استوانه دورگیر
  • سر سوهان مخروطی الماسه
  • سر سوهان کاغذی نرم
  • سوهان دستی
  • پرایمر لیکوئید نیم چرب
  • پودر کاشت ناخن
  • تاپ شاین
  • ضد قارچ
  • روغن کوتیکول

برای خرید محصولات باکیفیت کاشت ناخن inm کلیک کنید.

مراحل کاشت ناخن با قالب

کاشت ناخن با قالب دارای ۵ مرحله اصلی است که در ادامه به توضیح هر یک از آنها می‌پردازیم.

  1. زیرسازی

مرحله اول، مرحله زیرسازی بوده که برای این کار باید مانیکور خشک انجام شود. این مرحله، به عقب راندن پوست‌های اطراف ناخن اختصاص دارد که این کار به کمک عقب‌زن انجام می‌شود. حال باید کوتیکول‌ها از روی صدف ناخن برداشته شوند. برای این کار از سر سوهان مانیکور اشکی استفاده می‌شود. حال باید پوست‌های به عقب رانده شده، کاملاً از روی ناخن جدا شوند که این کار به کمک نیپر انجام می‌گیرد.

وقتی که مانیتور خشک به طور کامل انجام شد، باید به کمک سر سوهان کاغذی نرم، سطح ناخن به آرامی خراش داده شود. با اتصال سر سوهان کاغذی نرم به دسته سوهان برقی، خراش سطح ناخن به آرامی و بدون فشار انجام خواهد گرفت. خراش سطح ناخن به این دلیل انجام می‌شود که حالت صیقلی آن از بین رفته و چسبیدن مواد به روی سطح آن، راحت‌تر انجام گیرد. پس از اینکه خراش سطح ناخن به طور کامل انجام شد، باید از ضد قارچ بر روی سطح صدف ناخن‌ها استفاده کنید.

  2. انتخاب اندازه مناسب قالب

قالب‌ کاشت ناخن، در اندازه‌های مختلفی وجود دارد؛ باید دقت داشته باشید قالبی که انتخاب می‌کنید یا هم‌سایز و یا قدری کوچکتر از اندازه صدف ناخن بوده و به هیچ وجه از آن بزرگتر نباشد. بزرگتر بودن قالب باعث می‌شود موادی که در قالب قرار داده‌اید، پس از اتمام کار با بیرون زدن از اطراف قالب بر روی پوست اطراف ناخن ریخته و خشک شوند. این کار باعث می‌شود دورگیری به راحتی انجام نشده و حتی منجر به زخم شدن اطراف ناخن مشتری خواهد شد؛ بنابراین حتماً به این موضوع توجه داشته باشید.

مراحل کاشت ناخن با قالب

  3. قرار دادن مواد

قرار دادن مواد برای ناخن، خود در سه مرحله انجام می‌گیرد؛ مرحله اول، گذاشتن مواد درون قالب بوده که معمولاً از قلم وان بال برای این کار استفاده می‌شود. نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد این است که قرار دادن مواد در داخل قالب، باید به سرعت انجام گیرد؛ زیرا در صورت خشک شدن مواد داخل قالب، این مواد به ناخن نچسبیده و در نهایت یک کاشت بی‌کیفیت خواهید داشت.

یکی از کارهایی که برای داشتن زمان بیشتر می‌توانید انجام دهید، استفاده از لیکوئیدهای نیم چرب است؛ این مواد دیرتر خشک خواهند شد. همچنین اگر لیکوئید بیشتری بردارید، باعث می‌شود که مواد شل‌تر یا خیس‌تر برداشته شوند. وقتی که مواد را داخل قالب قرار دادید، به کمک قلم باید ضربه‌های ملایمی بر روی مواد زده شود. این کار باعث می‌شود که مواد در داخل قالب پخش شده و در صورت وجود حباب هوایی در زیر یا داخل مواد، این حبابها از بین بروند.

حال در مرحله بعد باید از پرایمر بر روی ناخن استفاده کنید. حفظ خاصیت چسبندگی توسط پرایمر، تقریباً ۲۰ ثانیه طول می‌کشد؛ بنابراین بهتر است استفاده از پرایمر زمانی انجام گیرد که کار مواد گذاری داخل قالب، به طور کامل انجام شده باشد. در مرحله بعد باید قالب را به حالت عمود بر ریشه، بر روی ناخن قرار داده و کمی فشار بر روی آن وارد کنید. همزمان با این فشار به کمک قلم، موادی را که از اطراف قالب دچار بیرون‌زدگی شده‌اند به ناخن بچسبانید.

قالب معمولاً باید بین ۱ تا ۲ دقیقه بر روی ناخن قرار داده شود تا مواد به اندازه کافی سفت شوند. پس از اینکه مدت زمانی را برای خشک شدن کامل مواد صبر کردید که معمولاً بین ۳ تا ۴ دقیقه طول خواهد کشید، با برداشتن دست از روی قالب، قالب به راحتی جدا خواهد شد. برداشتن قالب کاشت ناخن، با برداشتن لبه‌های آن به کمک انگشتان دست و تکان‌های کوچک انجام می‌شود.

  4. سوهان کشی

همانطور که می‌دانید در کاشت ناخن با قالب، سطح روی ناخن کاملا صاف و صیقلی خواهد شد؛ به همین دلیل مرحله سوهان‌کشی در این روش با سایر روش‌ها متفاوت است. این مرحله، خود از سه مرحله مجزا تشکیل شده است؛ در مرحله اول که سوهان کشی دورگیری است، ناهمواری‌های موجود حاصل از بیرون زدن مواد از دور قالب، از بین خواهند رفت.

برای اطلاعات بیشتر: انواع سوهان دستی ناخن

در این مرحله از سر سوهان مانیکور استوانه‌ای دورگیر استفاده می‌شود. نکته‌ای که وجود دارد این است که پس از قرار گرفتن مواد کاشت بر روی ناخن، فقط سطح رویی ناخن صاف شده و سطح زیرین ناصاف بوده و ناهمواری‌هایی خواهد داشت. وجود ناهمواری‌ها موجب ضخیم شدن ناخن کاشته شده می‌شود.

برای اینکه ضخامت مورد نظر را برای ناخن داشته باشید، باید از سر سوهان مخروطی الماسه برای هموار و نازک کردن سطح زیر ناخن استفاده کنید. مرحله بعد که به فرم‌دهی اختصاص دارد؛ به کمک سوهان دستی، فرم کناره‌ها و بالای ناخن را اصلاح کرده و کمی خراش بر روی سطح ناخن ایجاد کنید. این کار باعث می‌شود که سطح ناخن برای زدن تاپ شاین آماده شود.

  5. زدن تاپ شاین

زدن تاپ شاین، مرحله نهایی کاشت ناخن با قالب است؛ در این مرحله باید یک لایه نازک تاپ شاین، بر روی سطح ناخن قرار دهید. سپس ناخن باید به منظور خشک شدن به مدت یک دقیقه، در داخل دستگاه UV قرار گیرد. پس از اینکه تاپ شاین به طور کامل خشک شد، باید از روغن کوتیکول برای اطراف و روی ناخن استفاده کنید. این روغن باید به آرامی و با انگشت، بر روی ناخن مالش داده شده و به تمام قسمت‌های آن نفوذ کند.

انواع کاشت با قالب

انواع کاشت ناخن با قالب

کاشت ناخن با قالب، انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر می‌شوند:

1. کاشت ناخن با قالب فلزی

یکی از معروف‌ترین انواع کاشت ناخن، کاشت ناخن با قالب فلزی است. قالب‌های فلزی، فرمرهای چند بار مصرفی هستند که معمولاً از ترکیب فلز و طلق تشکیل شده‌اند. روش کار با این نوع قالب، با روشی که قبلاً گفتیم متفاوت است. روشی که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، معمولاً با قالب کریستالی یا شیشه‌ای انجام می‌شود. از قالب‌های فلزی برای کاشت ناخن با فرمر استفاده می‌شود.

2. کاشت ناخن با قالب و تیپ

نوع دیگری از کاشت ناخن با قالب، نوعی است که در آن از تیپ نیز استفاده می‌شود. البته استفاده از تیپ چندان ضروری نیست؛ از تیپ بیشتر در مواقعی استفاده می‌شود که مشتری ناخن بلند بخواهد. استفاده از تیپ در کاشت ناخن با قالب، به مقاومت بیشتر کاشت کمک می‌کند. همچنین در صورت استفاده از تیپ، احتیاجی به سوهان‌کشی زیر ناخن وجود نخواهد داشت. به طور کلی ناخن‌هایی که با استفاده از تیپ کاشته می‌شوند، در مقایسه با ناخن‌هایی که بدون تیپ کاشته می‌شوند، مقاوم‌تر و ضخیم‌تر هستند.

3. قالب از خط لبخند

از دیگر روش ها، کاشت قالب از خط لبخند بوده که برای هر ناخن با هر فرمی مناسب است‌. البته این روش برای افرادی که ناخن‌های خود را می‌جوند چندان مناسب نخواهد بود‌.

برای اطلاعات بیشتر: انواع تیپ گذاری ناخن

4. قالب (تک مرحله)

از دیگر انواع کاشت قالبی، روش تک مرحله است؛ در این روش معماری ناخن فقط با یک مرحله انجام می‌گیرد. اما نکته‌ای که در خصوص وجود دارد این است که احتمال بروز اشتباه در این روش، نسبت به سایر روش‌ها بیشتر است. در این روش باید دقت زیادی بر روی نقطه فشار، قددهی و خطوط رشد شود.

5. تکنیک تک قطره

از دیگر روش‌های کاشت قالبی روش تک قطره است که با قرارگیری یک قطره بر روی صدف ناخن انجام می‌شود حال این قطره به کمک فشار قالب بر روی کل ناخن پخش خواهد شد

هزینه کاشت ناخن قالبی

معمولا هزینه کاشت ناخن قالبی با کاشت ناخن بدون قالب، تفاوت چندانی ندارد؛ به‌خصوص اگر از روش و مراحلی که در این مطلب ذکر کردیم استفاده شود. حال مواردی مانند تجربه و سابقه کاری ناخن‌کار، سالن زیبایی مورد نظر و منطقه آن، در هزینه نهایی کاشت دخیل هستند. معمولاً رایج‌ترین قیمت‌هایی که برای کاشت قالبی وجود دارد، از ۱۲۰۰۰۰ تومان شروع شده و تا ۲۰۰۰۰۰ تومان نیز می‌رسد.

مزایا و معایب کاشت ناخن با قالب

مزایا و معایب کاشت ناخن با قالب

کاشت ناخن قالبی مزایا و معایب مختلفی دارد؛ مزایای استفاده از قالب هم برای ناخن‌کار و هم برای مشتری خواهد بود. استفاده از قالب باعث می‌شود که مرحله موادگذاری با سرعت بیشتری انجام شده و سوهان‌کشی و فرم‌دهی زیادی نخواهد داشت. در نتیجه، کل پروسه کاشت نیز با سرعت بیشتری انجام گرفته و این موضوع هم برای مشتری و هم برای ناخن‌کار بسیار خوب است.

در عین حال ناخن‌ها به صورت یک‌دست و هم‌شکل خواهند شد. این روش در کنار مزایایی که دارد، طبیعتاً دارای معایبی نیز هست. یکی از معایب این روش این است که باید با دقت زیادی انجام گرفته و احتیاج به تجربه بالایی دارد؛ به‌خصوص هنگام قرار دادن مواد و قالب بر روی ناخن، باید به درستی دقت شود تا هیچ گونه هواگرفتگی در ناخن ایجاد نشود. از آنجایی که در این روش به دلیل اینکه سوهان‌کشی انجام نمی‌شود، احتمال هوا گرفتن ناخن‌ها وجود دارد.

اگر هوا وارد مواد کاشت شود، احتمال دارد که مواد به طور کامل از روی صدف ناخن جدا شوند. همچنین هوا گرفتن مواد در برخی از مواقع، منجر به ایجاد قارچ در ناخن خواهد شد. از دیگر معایب این روش این است که افرادی که از کاشت قالبی استفاده می‌کنند، نباید ناخن‌های خود را زیاد در معرض آب قرار دهند. همچنین این روش اغلب برای افرادی مناسب است که ناخن‌هایی یک‌شکل در هر دو دست خود دارند؛ بنابراین افرادی که دارای ناخن‌های پراکنده و با شکل متفاوت هستند، گزینه‌های خوبی برای انجام این روش نخواهند بود.

ترمیم کاشت قالبی

ترمیم در روش کاشت ناخن قالبی در مقایسه با کاشت ناخن بدون قالب، باید با فاصله کمتری انجام گیرد. هنگام ترمیم، دو سوم مواد با سوهان تراشیده شده و سطح ناخن کاملاً نازک و یکدست می‌گردد. حال با زدن ضد قارچ باید مراحل کاشت قالب دوباره تکرار شوند. کاشت ناخن قالبی می‌توان از دیزاین‌های مختلفی هنگام موادگذاری استفاده کنید. دقت کنید مواد روی ناخن، تا حد امکان باید کاملاً نازک شوند. در غیر این صورت وقتی که قالب از روی ناخن برداشته می‌شود، ظاهر کاشت مطلوب نبوده و زیبایی و ظرافت خاصی نخواهد داشت.

همچنین بخوانید: بهترین زمان برای ترمیم کاشت ناخن

سخن پایانی

در این مطلب در مورد کاشت ناخن قالبی صحبت کردیم. این روش احتیاج به تجربه و دقت بالای ناخن‌کار دارد؛ بنابراین به عنوان مشتری باید به این موضوع توجه داشته باشید. در واقع کاشت ناخن یکی از اقداماتی است که حتماً باید توسط افراد باتجربه و ماهر و در سالن‌های زیبایی معتبر انجام گیرد؛ بنابراین حتماً در خصوص تجربه ناخن‌کار و اعتبار سالن مورد نظر مطمئن شوید.

0

دسته بندی ها :

مقالات مرتبط

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

مطالب مرتبط

فهرست مطالب

فهرست
ورود / عضویت

11 + 9 =

اطلاعات شخصی شما برای پردازش سفارش شما استفاده می‌شود، و پشتیبانی از تجربه شما در این وبسایت، و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی توضیح داده شده است.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد!
ادامه خرید
0
فیلدهای مد نظر را انتخاب کنید.برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • در دسترس بودن
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • وزن
  • ابعاد
  • اطلاعات اضافی
  • ویژگی
برای مخفی کردن نوار مقایسه خارج از نوار کلیک کنید
مقایسه